Pierwszego stycznia 2015r została powołana nowa placówka oświatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Czerwinie. W obszarze jej działania pozostaje pięć gmin. Główna siedziba placówki znajduje się w Czerwinie w Zespole Szkół Powiatowych przy ulicy Piastowskiej 23A. W tym punkcie skorzystać można z opieki psychologa, pedagoga , logopedy, fizjoterapeuty i terapeuty Integracji Sensorycznej. Pozostałe punkty Poradni znajdują się w Olszewie-Borkach ( Gminna Biblioteka Publiczna) i Troszynie ( ZSP) gdzie zatrudnieni są psycholodzy, pedagodzy i logopedzi. Kolejne nasze punkty znajdują się w Goworowie ( ZSP) i Dręczy (świetlica wiejska) gdzie można uzyskać pomoc psychologa, pedagoga, logopedy, fizjoterapeuty i terapeuty SI.
Kadrę pedagogiczną stanowią:
Dragow- Kubeł Katarzyna – Dyrektor, Terapeuta Integracji Sensorycznej, magister pedagogiki specjalnej – wykształcenie kierunkowe – surdopedagogika. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, terapii dzieci ze spektrum autyzmu i terapii pedagogicznej oraz zarządzanie oświatą. Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z nieprawidłowym rozwojem procesów integracji sensorycznej oraz dzieci ze spektrum autyzmu. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Bałdyga Klaudia – Terapeuta Zajęć Ruchowych, Terapeuta Integracji Sensorycznej, magister fizjoterapii. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie diagnostyki i terapii integracji sensorycznej, neurorozwojowej oraz sensomotorycznej diagnozy i terapii dzieci w wieku 0-4 oraz przygotowanie pedagogiczne. Zajmuje się diagnozą i terapią rozwoju ruchowego oraz diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Ciskowska Dorota – Pedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej, magister pedagogiki szkolnej i terapii pedagogicznej. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną oraz diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej. Posiada Certyfikat Providera Aktywnego Treningu Słuchowego metodą Neuroflow ATS®. Jest członkiem Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Gregorek Marta – Psycholog, magister psychologii klinicznej, w trakcie podyplomowych studiów z pedagogiki. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci i młodzieży z trudnościami edukacyjnymi, emocjonalnymi oraz zaburzeniami rozwoju. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Korczakowska Żanetta – Logopeda, magister filologii polskiej. Ukończyła studia podyplomowe z logopedii oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z wadami wymowy oraz dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Jest członkiem Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Krystosik Wiktoria – Psycholog, magister psychologii o specjalności wspierania rozwoju i kształcenia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego oraz diagnozy psychologicznej w praktyce klinicznej. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci i młodzieży oraz rozwijaniu funkcji poznawczych osób dorosłych. Jest członkiem Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Milczarek Beata – Pedagog, magister pedagogiki. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej, pomocy psychologicznej oraz socjoterapii. Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci z ryzyka dysleksji, uczniów z dysleksją, z dyskalkulią, dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, prowadzi terapię ręki. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Oleśkiewicz Magdalena – Logopeda, mgr pedagogiki specjalnej – kierunek logopedia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie neurologopedii oraz wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z wadami wymowy, zaburzeniami nerorozwojowymi oraz niemowlętami. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Orłowska Joanna – Terapeuta Zajęć Ruchowych, magister fizjoterapii. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki oraz edukacji wczesnoszkolnej, a także przygotowanie pedagogiczne. Zajmuje się diagnozą i terapią ruchową dzieci i niemowląt z wadami postawy, zaburzeniami neurologicznymi, wadami genetycznym. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Pazuła-Wieczorek Katarzyna – Terapeuta Zajęć Ruchowych, magister fizjoterapii oraz pedagogiki specjalnej ze specjalnością rehabilitacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego. Zajmuje się diagnozą i terapią ruchową dzieci. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Potrykus Patrycja – Logopeda, magister surdopedagogiki. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie logopedii i surdologopedii. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z wadami wymowy, z opóźnionym rozwojem mowy a także z zaburzeniami komunikacji spowodowanymi wadą słuchu. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Samsel Anna- Psycholog – magister psychologii z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu neuropsychologii, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oligofrenopedagogiki oraz doradztwa zawodowego. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz trudnościami w uczeniu się. Specjalizuje się w diagnostyce dzieci i dorosłych w kierunku spektrum autyzmu. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania
Rozwoju Dziecka.
Serowiec Małgorzata – Terapeuta Integracji Sensorycznej, magister pedagogiki. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie neurologopedii i integracji sensorycznej. Zajmuje się diagnozą i terapią rozwoju procesów integracji sensorycznej. Jest członkiem zespołu Wczesnego
Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Sikora -Walerzak Patrycja– Psycholog, magister psychologii o specjalności stosowana psychologia społeczna. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną dzieci i młodzieży. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Żochowska Marzena – Pedagog, magister pedagogiki, oligofrenopedagog. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej oraz surdopedagogiki. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz mającymi trudności z nauką czytania i pisania. Jest członkiem zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Pracownicy administracyjni:
Czamarecka Agata- sekretariat
Gumkowska Sylwia – księgowość
Pietkun Natalia – lekarz