Zarządzenie nr 27/2020
21 kwietnia 2020
Zarządzenie nr 29/2020
5 maja 2020
Show all

Zarządzenie nr 28/2020

 

Zarządzenie nr 28/2020

Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Czerwinie

z dnia 20 kwietnia 2020 r.

 

w sprawie szczegółowego sposobu organizacji funkcjonowania poradni w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających                        z epidemii COVID-19

w związku ze szczególną sytuacją spowodowaną epidemią Koronawirusa i w związku              z tym ograniczeniem funkcjonowania podmiotów systemu oświaty

na podstawie:

  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
  • Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
  • Rozporządzenia MEN z dnia 11 marca 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
  • Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r., poz. 495),
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r., poz. 530),

 

w celu zapewnienia właściwego skutecznego funkcjonowania Poradni w tym okresie wprowadzam i zobowiązuję wszystkich pracowników do przestrzegania następujących zasady organizacji i pracy placówki w odniesieniu do:

§ 1

Organizacji terapii na odległość

  1. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli/terapeutów do pozostawania w gotowości do pracy w godz.08-16.00.
  2. Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem poradni:
  3. kontakt e-mail na adres: w.dobkowski@poradniawczerwinie.edu.pl,
  4. kontakt telefoniczny: tel. (29) 761 90 42, tel. kom. 505 100 043,
  5. kontakt za pomocą komunikatora: Messenger, WhatsApp.
  6. Zobowiązuję wszystkich nauczycieli/terapeutów w terminie do 21 kwietnia 2020r.,      aby jednoznacznie określili za pomocą jakich narzędzi zdalnych będą realizować program terapii oraz w jaki sposób będę kontaktować się z uczniami – informacje   proszę przekazać drogą e-mailową na adres e-mailowy dyrektora.
  7. Zobowiązuję do prowadzenia zdalnej terapii i konsultacji ze swoich prywatnych domów, pod warunkiem posiadania niezbędnego sprzętu umożliwiającego jej bezpieczne prowadzenie.
  8. W przypadku, gdy nauczyciel/terapeuta nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem, laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać w domu, lub nie posiada warunków do realizacji takiej terapii i konsultacji w warunkach domowych niezwłocznie informuje o tym fakcie dyrektora poradni. W takiej sytuacji dyrektor w miarę posiadanych możliwości zapewni sprzęt służbowy, dostępny na terenie poradni.
  9. Od 21.04.2020r. zobowiązuję wszystkich nauczycieli/terapeutów do prowadzenia zajęć terapeutycznych i konsultacji zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin (bez godzin nadliczbowych), z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora szkoły.
  10. Zalecam, aby zdalna terapia miała w głównej mierze charakter synchroniczny (zajęcia/terapia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających bezpośrednie połączenie się z uczniami) z zastosowaniem następujących: komunikatorów: Messenger, WhatsApp, w przypadku braku połączenia internetowego – z wykorzystaniem telefonów komórkowych rodzica lub ucznia.
  11. W celu zróżnicowania form pracy sporadycznie dopuszcza się możliwość pracy z dziećmi w sposób asynchroniczny (nauczyciel/terapeuta udostępnia materiały,                     a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym). Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  12. Zobowiązuję nauczycieli/terapeutów, aby dostosowali programy terapii do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym prowadzeniu zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych dziecka oraz higieny pracy ucznia z komputerem. Zaleca się kontakt za pomocą poczty elektronicznej, kontakt telefoniczny oraz komunikatory (WhatsApps, Messanger).
  13. Ustalam zasady komunikowania się nauczycieli/terapeutów z rodzicami, które stanowią załącznik nr 1 do zarządzenia i zobowiązuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z tymi zasadami i stosowania ich w kontaktach z rodzicami.
  14. Określam zasady prowadzenia dokumentacji poradni oraz raportowania realizacji terapii zdalnej, które określono w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Zobowiązuję nauczycieli/terapeutów do stosowania zapisów szczegółowych załącznika.

§ 2

Obowiązki psychologa/pedagoga w czasie prowadzenia terapii zdalnej

  1. W czasie trwania epidemii wsparcie psychologiczne ze strony psychologa/pedagoga ma charakter szczególny i jest absolutnie niezbędne.
  2. Psycholog/pedagog jest dostępny dla uczniów i rodziców zgodnie z ustalonym harmonogramem od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-14.00.
  3. Harmonogram pracy psychologa jest dostępny w widoczny miejscu na stronie internetowej Poradni.
  4. Obowiązki psychologa/pedagoga zawiera załącznik nr 3.

 

§ 3

Zasady współpracy dyrektora z pracownikami administracji

 

  1. Pracownicy administracyjni Poradni, pozostając w gotowości do pracy, pełnią swoje obowiązki służbowe zdalnie.
  2. Dyrektor szkoły może w dowolnym momencie wezwać pracownika administracji do stawienia się w zakładzie pracy.
  3. Podstawowymi formami kontaktu pracowników administracyjnych z dyrektorem szkoły są: (29) 761 90 42, tel. kom. 505 100 043. Dopuszcza się po wcześniejszym ustaleniu także kontakt za pomocą komunikatorów społecznych (WhatsApps, Messanger).
  4. Pracownik administracyjny jest dostępny w godzinach swojej pracy pod wskazanym przez siebie numerem telefonu i pod wskazanym adresem e-mailowym.
  5. Pracownik administracyjny na bieżąco zdalnie przekazuje dyrektorowi informacje dotyczące funkcjonowania Poradni, informując natychmiast o sytuacjach nagłych.

 

§ 4

Zasady współpracy Poradni z sanepidem

  1. Dyrektor Poradni na bieżąco śledzi komunikaty na temat COVID-19 nadawane przez Główny Inspektorat Sanitarny i stosuje się do jego zaleceń.
  2. Dyrektor Poradni wymaga od swoich pracowników bezwzględnego przestrzegania zaleceń GIS.
  3. W sytuacji wystąpienia zagrożenia zarażenia wirusem COVID-19 dyrektor Poradni niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację epidemiologiczno-sanitarną.
  4. Dyrektor Poradni pozostaje w stałym kontakcie z przedstawicielem lokalnej stacji epidemiologiczno-sanitarnej w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z szerzeniem się epidemii COVID-19.

 

§ 5

Zasady współpracy dyrektora szkoły z organem prowadzącym

  1. Dyrektor Poradni utrzymuje stały kontakt z przedstawicielami organu prowadzącego w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z wdrożeniem zdalnego nauczania.
  2. Dyrektor Poradni informuje organ prowadzący o problemach oraz trudnościach wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
  3. W sytuacji braku możliwości realizacji zdalnego terapii w stosunku do dzieci  w trudnej sytuacji materialnej, dyrektor Poradni w porozumieniu z organem prowadzącym, ustali zasady realizacji terapii oraz  zwraca się z prośbą o wsparcie               do organu prowadzącego.

§ 6

Zasady i procedury współpracy z organem nadzoru pedagogicznego

  1. Dyrektor Poradni utrzymuje kontakt z przedstawicielami organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zwłaszcza w zakresie monitorowania przyjętych sposobów kształcenia na odległość oraz stopnia obciążenia dzieci realizacją zleconych zadań.
  2. Dyrektor Poradni informuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny o problemach oraz trudnościach wynikających z wdrażania zdalnego terapii oraz prowadzonych konsultacji.

 

§ 7

Zasady i sposób dokumentowania realizacji zadań poradni

  1. Nauczyciele/terapeuci prowadzą dokumentację terapii i konsultacji zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentując prowadzone działania w dzienniku i kartach terapii.

 

§ 8

Zasady bezpiecznego korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie

  1. Na czas wprowadzenia zdalnej terapii wprowadza się szczegółowe warunki korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie.
  2. Do przestrzegania tych zasad zobowiązuje się wszystkich pracowników Poradni.
  3. Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej określono w załączniku nr 4.

 

Wykaz załączników:

  • Załącznik nr 1 Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami.
  • Załącznik nr 2 Zasady prowadzenia dokumentacji Poradni w czasie trwania terapii zdalnej oraz zasady raportowania.
  • Załącznik nr 3 Obowiązki pedagoga/psychologa szkolnego w trakcie prowadzenia terapii zdalnej.
  • Załącznik nr 4 Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej.

 

                                                                                                                           p.o.  Dyrektor
                                                                                               Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej  w Czerwinie

                                                                                               Wojciech Dobkowski

 

Skip to content